mandag den 30. september 2013

Små strikkede babybluser

De små babybluser er strikket i bomuldsgarn, de kan bruges til sommerbluser med kan også bruges som en lille vest over en langærmet bluse. De er strikket i størrelsen 3-6 måneder.
Opskriften har jeg fundet på Femina´s hjemmeside.
Oprindeligt var de strikket i ensfarvet men jeg syntes nu at de er meget søde i strib. Ja, det gav lidt besværligheder undervejs. Som man kan se på den lyseblå, så er de små ærmer strikket med i for og bagstykkerne, og det blev noget bøvlet da jeg skulle strikke strib men ærmerne skulle være ensfarvet.
Derfor besluttede jeg ved den lilla, at strikke ærmerne på til sidst, altså samle masker op langs kanten og strikke et par centimeter retstrikning som udgør ærmerne. Det kan være hip som hap hvad man gør, men den sidste metode er langt nemmere.
Begge er lagt i min Amio butik
Det er ved at være lang tid siden jeg sidst har lavet et indlæg, men har haft lidt travlt på det sidste. Siden forrige søndag har jeg haft modbydeligt ondt i halsen, det udviklede sig natten til fredag, om morgenen kunne jeg næsten ikke få en lyd frem. I dag mandag går det bedre, men det er med anstrengelse når jeg skal snakke. Nå, men i morgen skal jeg på arbejde igen, så jeg håber det bedres lidt mere natten over.

Ingen kommentarer: