mandag den 6. august 2012

Møgeltønder Camping

Fredag skulle vi på campingferie, vi kom afsted hjemmefra lidt over kl. 7 om morgenen og ankom til Møgeltønder Camping sidst på formiddagen, vejret var super perfekt, det var utrolig varmt at stille teltet op.
Da vi var færdige med at stille telt og så videre op,
så kørte vi en tur ned i grænsebutikkerne for at handle lidt til ugens løb.
De efterfølgende dage var knap så gode, mest regn.
Søndag var vi en tur på Rømø, det var ikke så varmt den dag, alligevel var der mange campere på stranden, det var lidt pudsigt for det var kun tyske turister også os.
Her får Kasper sig et lille hvil på en af de små cafeer.
Mandag regnede det faktisk hele dagen, de sidste to nætter og aftener har det tordnet ret meget, det er hyggeligt når man ligger i campingvogn, men man skal ikke være bange i tordenvejr når man er på camping.
Mandag kørte vi en tur til Friedrichstadt og gik rundt i de hyggelige gamle gader.
Tirsdag var vi en tur i Tønder og ose, ellers nyder vi afslapningen i vognen og teltet.
 Kasper har været nede ved fiskesøen som ligger lige ved siden af campingpladsen, her var han heldig at fange 5 ørreder og som den dygtige lystfisker han er så gør han selvfølgelig selv fangsten i stand. Den ene ørred gav han væk til en anden lystfisker, som ikke havde fanget noget.
Den ene ørred fik vi på grillen til aftensmad, de andre kom i fryseren til senere brug.
Natten til torsdag tordnede det rigtig meget og det fortsatte til over middag, det var nogle kæmpe brag der kom.
Torsdag brugte vi på at tage ned over grænsen for at få handlet ind, ellers hyggede vi i vognen/teltet.
Vores katte passede en nabopige. Pivsen havde vi ikke set siden om tirsdagen hvor vi tog afsted om fredagen, han plejer ellers at komme hjem om natten, men han syntes åbenbart at det var så godt et vejr, at han ikke skulle hjem. Desværre kom han heller ikke hjem i hele ugen hvor vi var på camping, det vil sige 1½ uge. Vi kom hjem fredag klokken 15.00 og allerede kl 16.30 hørte vi en meget ulykkelig lille mis miave ovre i haven, det var lille Pivsen som havde lyst til at komme hjem, ihhh hvor var vi glade for at se ham, jeg er også sikker på at han havde savnet os, for hele weekenden var han lige i området hele tiden.
I dag er jeg startet på arbejde efter tre skønne ferieuger.

Kira sagde ...

Det ser rigtig hyggeligt ud. Jeg har selv været på Møgeltønder Camping, og det var bestemt ikke skuffende. Fra en ny blogfølger.

Anonym sagde ...

Hej - er faldet over dine grydelapper med får. De er kære. Er det sådan, at jeg kan tigge opskriften? Sidder med brækket ankel og er begyndt atter at strikke og hækle :-D
Min mailadresse er ovig@me.com
Dejlig blog du har. Er forbløffet over, hvor mange skønne blogge der er her i DK!
Mvh Alice Øvig, Århus

Fru Larsen sagde ...

Kira: Du ønskes meget velkommen som ny læser af min blog. Ja, det er en plads som man gerne vender tilbage til flere gange, desuden er den heller ikke så dyr som mange andre pladser.

Britta sagde ...

Sikken dejlig ferie I har haft, selvom det regnede ;-) Jeg synes der alligevel er en vis hygge ved at campere i regnvejr, og jeg er faktisk ikke bange i tordenvejr, når vi er på camping. Men hjemme er jeg hunderæd...! Kasper er da vist altid heldig at fange noget, når han fisker - og sådan en ørred er ikke så tosset på grillen.
Hvor er det godt at katten er hjemme igen; jeg er glad for at vi ikke længere har udegående katte, som vi må rejse fra. Det er altså ikke så rart, når de ikke er hjemme i flere dage.
Go' weekend til dig og dine, når i kommer så langt.