tirsdag den 19. august 2014

Stor hæklet gulvpude i tøsefarver

Ugen her blive rigtig travl, arbejdsmæssigt.....
Vores dygtige leder har besluttet at alle vi aktivitetsmedarbejdere skal på efteruddannelse, mandag eftermiddag var jeg til møde i Randers, hvor det skal foregå, til et orienteringsmøde. Tror det bliver rigtig spændende, jeg glæder mig i hvert fald.
Fornylig blev jeg valgt til vores MED udvalg, det er et arbejde jeg glæder mig meget til at få indblik i, i den forbindelse var jeg i formiddag til et klippekort kursus, dvs. en kort overordnet gennemgang af hvad MED arbejdet indeholder.
I morgen onsdag skla jeg så til det første MED møde.
Torsdag skal jeg på et eftermiddagskursus om "tandpleje for ældre", det er et rigtig godt initiativ, for desværre oplever jeg en meget dårlig tandhygiejne hos mange ældre borgere. Det skal så lige siges, at hvis borgerne ikke ønsker hjælp til deres tandhygiejne, så kan pleje personalet jo ikke gennemtvinge hjælpen.
En kollega bestilte en stor gulvpude, den skulle være 120 cm i diameter.
Hækles i tøsefarver og farveskiftet skulle være tilfældig, og gerne tydelig, altså den skulle bare hækles rundt og rundt. Normalt hækler jeg hele runder så det passer med farveskiftet ved ny omgang og så der ikke kommer de hakker med farveskiftet. 
På billedet her, er der kommet et par dyner i som fyld.
Der er syet stof på bagsiden og lavet en amerikansk lukning med trykknapper, så det er nemt at putte puder/dyner/vattæpper eller lignende i.

Ingen kommentarer: