tirsdag den 18. september 2012

Hæklede rangler

Så er det hverdag igen og allerede tirsdag, jeg syntes godt nok tiden flyver afsted, der er kun 3 uger og 3 dage til jeg har efterårsferie. Vi skal på camping, årets sidste tur, hvorhen ved vi ikke endnu.
I weekenden var Kasper til træning fra fredag til søndag eftermiddag, så vi havde en masse tid sammen, det var dejligt. Lørdag kørte vi en tur i Bilka i Tilst og hyggede os.
Jeg har fået hæklet disse små rangler. jeg har set dem et eller andet sted på en blog, hvor kan jeg ikke huske. I opskriften var der beskrevet at man skulle hækle rundt, men det syntes jeg var noget bøvlet, derfor lavede jeg lidt om.
Hermed min opskrift på hæklede rangler:
Bomuldsgarn og hæklenål nr 2½
Slå 16 lm op, vend og hækl 1 fm i den anden lm fra nålen, hækl fm rækken ud.
Hækl i alt 56 rækker fastmasker. Hækl to stykker.
Stykkerne syes sammen langs den lange side, til slut fyldes de godt op med volumenfyld og syes sammen. Husk at den anden ring skal puttes ind i den første inden den syes sammen.
 Du kan evt. putte en lille bjælde i den ene ring.
Wupti, du har den sødeste lille rangle. 
Jeg har et par stykker mere undervejs, som hurtigt bliver færdige.
Rigtig god fornøjelse, hvis du har lyst til at prøve.

Ingen kommentarer: