fredag den 17. december 2010

Grydelapper og bordskånere

I den sidste tid har jeg ikke vist så meget håndarbejde, det er ikke fordi, der ikke er blevet produceret noget, men et udtryk for, at der er så meget andet jeg gerne vil fortælle om.
Her kommer lidt af det, som er lavet: Et par grydelapper, strikket af dobbelt bomuldsgarn og undenom er der hæklet en tungekant. Ganske enkle.
Billedet her under er to bordskånere. Opskriften har jeg fundet hos hende her. Hun er et besøg værd, så hvis du ikke allerede kender hende, så kig ind til hende. Den ene bordskåner er hæklet i dobbelt bomuldsgarn, den er lidt grov i det og bestemt ikke den model jeg fremover vil vælge. Den anden er hæklet i enkelt bomuldsgarn, jeg har hæklet en bagside i ensfarvet gul og samlet de to cirkler med en tungekant til sidst.
Absolut den fremgangsmåde jeg fremover vil vælge. Har allerede gang i nogle i blå nuancer.
Jeg har valgt nogle dejlige gule/røde farver til disse her.

Jeg ved ikke om man kan se forskellen på de to modeller.
Rigtig god weekend til jer, som læser med:))

1 kommentar:

Lin sagde ...

Sikke en masse dejlige haeklrerier. Den blog tager jeg lige et smut indenom.