tirsdag den 14. juni 2011

Lang fisketur

Pinsen var en skøn forlænget weekend, som vi tilbragte i Løkken i campingvognen.
Kasper havde en kammerat med, de er begge meget interesseret i fiskeri. Både lørdag og søndag var de ovre for at fiske i den nærliggende fiskesø. Begge dage fiskede de i 4 timer hver dag.
Jeg syntes, det er utroligt flot, at to 13 årige drenge kan koncentrere sig om at fiske i 4 timer. Kasper har ellers haft meget store problemer med at koncentrerer sig, men her må jeg love for at han kan. Det er heldigvis også blevet meget bedre for ham det sidste år, jeg ved også at han tænker meget på det i det daglige i skolen.
Vi skulle da lige ned og se hvordan det gik med fangsten, desværre fik de ikke noget på krogen.
Det var nok fordi, de fiskede med en almindelig fiskestang, de fik nemlig at vide, at det var allerbedst at fiske med fluestang, det har de ikke prøvet og har heller ikke en fluestang!
Der var et andet hold, som brugte fluestang, de fangede en del flotte ørreder.
Nå, men det var faktisk det flotte område jeg gerne ville vise jer.
Her var utroligt flot og idyllisk stille.
Meget frodige, flotte liljer voksede i vandkanten. 
 Senere på eftermiddagen tog vi til Løkken strand og fik en dejlig stor soft ice.
Vi sad i sandet ved siden af iskiosken og nød den kølige is.
Herefter gik vi en tur på stranden, hvor er her skønt :))
Det oser af sommer, som jo først lige er begyndt :))

4 kommentarer:

K. Gammelby sagde ...

Sikke en lækker pinseferie I har haft. Det var synd, at drengene ikke fangede noget, men de har garanteret hygget sig alligevel. Hvis han kan fiske non-stop i 4 timer, så kan han jo godt koncentrere sig....så er det måske bare undervisningen i skolen der ikke er spændende nok til at fastholde hans opmærksomhed ;-D
Kh karen

Britta sagde ...

Det ser ud til at I har haft en skøn pinse i Løkken. Vi kommer der sjældent, men det er nok fordi vi har det så tæt på; vi har jo kun 14 km...
Det er flot at drengene kan fiske så længe - og så uden at fange noget; sådan er det at være rigtig lystfisker... Jeg har slet ikke tålmodighed til den slags, men Kent er jo ivrig lystfisker. Men tror at han højst har fanget 10 fisk i de 14 år vi har været gift, så det er ikke meget der havner på middagsbordet... ;o)

Fru Larsen sagde ...

Hej igen

Det er da underligt, jeg kan selv se Faste læsere, men efter at der er begyndt at være problemer med kommentarer og logge ind og ud, er jeg gået over til Google Chrome, og den virker bare! Jeg skulle lige hitte ud af det, men det var hurtigt, og så har de en fantastisk bloglæser, meget lettere end at bruge feeds!
Jeg glæder mig i øvrigt til at se hvilke boxe du får lavet, de ses jo mange steder i blogland, og alle er forskellige!

Fru Larsen sagde ...

Åh jeg kan mærke jeg trænger til ferie når jeg ser jeres pinsebilleder, det ligner jo en rigtig ferie! Med masser af afslapning!

:) Helle