søndag den 10. juni 2012

Babytrøje i uld

Denne babytrøje har jeg strikket i strømpegarn,
som består af 70 % uld og 30 % polyamid.
det er en rigtig varm trøje som er god til efteråret.
Jeg har ikke syet knapper i endnu.
Modellen er fra Drops design,
et rigtig fint mønster hvor der opstår en god effekt.
I weekenden var det meningen at vi skulle i haven og have lidt styr på den,
meeeen vejret har været noget fugtigt og koldt,
så vi valgte at være indendøre,
men det kom der også noget godt ud af,
 for vi fik nemlig ryddet op i garderobeskabene.
Erik fik kasseret en stak tøj, noget som han ikke har brugt i lang tid.
Jeg fik også kasseret en hel del, jeg er nogle gange så dum til at gemme mit tøj
selvom det ikke har været brugt i flere år,
 men under denne oprydning blev der altså sorteret en del fra.
Alt det frasorterede tøj har jeg delt i to,
 den ene sæk skal i genbrugsbutikken den anden sæk skal sendes til Polen.
Jeg har en tidligere kollega, som kører til Polen og afleverer tøj til folk på gaderne. 

9 kommentarer:

Lydert sagde ...

Sikke da en sød trøje, jeg kan rigtig godt lide mønsteret.
Det er altid dejligt at rydde op i skabene. Jeg gør det ca en gang om året - når det bugner og jeg ikke har noget at tage på, er det ved at være tid igen

Lin sagde ...

Det hjaelper med saadan en gang oprydning en gang imellem. Og klogt gjort her lige inden udsalg hihi. Da jeg var lille sendte vi ogsaa til Polen.
Skoen lille babytroeje du der har faaet lavet.

Britta sagde ...

super lækker babytrøje; den opskrift skal da vist kigges nærmere på... ;o)
Ha ha, endnu et punkt hvor vi ligner hinanden; jeg er heller ikke god til at smide tøj ud... Tænk hvis nu... ;)Og jeg sorterer også i flere dynger, så flere får glæde af det...

Unknown sagde ...

Hvor er den babytrøje sød. Du skriver opskriften er fra Drops Design - vil du oplyse nærmere, da jeg ikke kan finde den.
VH Anette

Fru Larsen sagde ...

Hej Annette, jeg prøver at svare dig på dit spørgsmål på min blog vedr. opskrift på min strikkede uld børnetrøje. Du får lige et link her til den: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b20&d_id=15&lang=dk

Du må gerne skrive til mig om du har modtaget det.

Erik og Inger sagde ...

Hej fru Larsen!
Jeg har set den stribede babytrøje i uld og vil gerne selv strikke en magen til, men jeg kan desværre ikke finde opskriften, selvom jeg har prøvet. Jeg er gået ind på det link, du har skrevet, men uden resultat. Jeg håber meget på, du kan hjælpe mig på anden vis. På forhånd mange tak!
Med venlig hilsen
Inger Jensen

Fru Larsen sagde ...

Hej Inger

Den lille uldtrøje er fra Drops, BabyDROPS 20-15. I mønsteret er den ensfarvet, jeg har strikket den stribet med to pinde af hver farve.
Rigtig god fornøjelse med trøjen.
Mvh Dorte Breinholt

Fru Larsen sagde ...

Hej Inger

Den lille uldtrøje er fra Drops, BabyDROPS 20-15. I mønsteret er den ensfarvet, jeg har strikket den stribet med to pinde af hver farve.
Rigtig god fornøjelse med trøjen.
Mvh Dorte Breinholt

Erik og Inger sagde ...

Hej og tak for svar!
Har du strikket den i et stykke - eller er den syet sammen i ryggen?
Mvh. Inger