tirsdag den 9. april 2013

Grydelapper og kartoffelvarmer

Skønt vejr, der har været de sidste dage, idag hvor jeg har tidligere fri, tog jeg mig sammen til at komme ud og få vasket vinduer, var godt snavsede efter en lang vinter.
Grydelapperne har jeg hæklet på bestilling.
De er hæklet i bomuldsgarn og er ca. 21. cm i diameter, de er dobbelte,
 så man ikke brænder fingrene.  
Det er nogle dejlige blå farver. 
Kartoffelvarmeren er også en bestilling.
Den er også hæklet i bomuldsgarn og er ca. 25 cm i diameter.
Jeg kan ikke huske, hvor jeg har fundet opskriften, men jeg har lavet en del om på det.
Der var noget med de sidste omgange hvor harlekins ternene skal spidses,
her har jeg lavet om på mønsteret.
Jeg har også hæklet en ekstra omgang, så den blev lidt større.
Bagsiden har jeg lavet uden mønster,
da jeg synes det er upraktisk med huller i både for og bagside,
 den skal jo varme kartoflerne. 
Aftensmaden står på biksemad, så der er blevet skrællet og kogt en god gryde kartofler.
Så har Kasper til middagsmad i morgen, eller hvad det nu hedder når de store unger går hjemme og æder hele dagen.
Skolekonflikten ser ud til at trække lidt ud, men man må sandelig håber der snart findes en løsning, som begge parter kan være tilfredse med. Vi har heldigvis ikke pasningsproblemer, Kasper er jo så stor at han kan klare sig selv herhjemme. Problemet med de store elever, er at de ikke når at komme igennem alt materialet som de skal, hvilket kan gå ud over deres eksamen.
Nå, men i denne uge har vi lavet aftale med Kasper om, at han skal lave lidt dansk og matematik hver dag, så går hele dagen da ikke med at spille computer.
Rigtig god tirsdag aften til jer :))

Ingen kommentarer: