tirsdag den 7. september 2010

Oprydning i haven.....

Weekenden har jeg brugt til at gå haven igennem. Der blev tyndet godt ud i mine stauder, det vil sige, at der blev gravet nogle af planterne op. Jeg elsker mine mange stauder, men det er et stort arbejde at holde. Når vi camperer meget om sommeren, så er det ikke lige den bedste kombination med meget blomsterbed. Jeg syntes ikke tiden er til at holde det, som jeg syntes det skal. Derfor har jeg måttet tage en lidt tung beslutning, nemlig at skille mig af med nogle af planterne. En fluks har måttet lade livet, havde nemlig to af dem, engblommen og nogle stenbedsplanter er gravet op. Desuden en lav plante, som jeg ikke kender navnet på. Det er nu muligt at korte ca. 5 meter af bedet. Det må så være dét i denne omgang, måske jeg indskrænker mig lidt mere næste år. Imens jeg gik og rodede med alt dette, fik Erik malet lidt mere af vinduerne. 

Håndarbejdet lige nu, består af grydelapper, som jeg vil vise senere.
Badmintonstævnerne er ved at komme godt igang, efter en lang sommerferie. Jeg kan se, at mange weekender allerede er optaget af badminton. Den kommende weekend skal Kasper til opstartslejr i klubben. De skal mødes lørdag kl. 12 til søndag formiddag. Der bliver spillet meget badminton sådan en weekend. Han glæder sig meget til at komme igang med sæsonnen.
Det er en rigtig god sport, hvor spillerne har er et godt kammeratskab.

3 kommentarer:

Lin sagde ...

Det er rigtigt nok at havepasning og sommerferie ikke altid lige koerer i spaend. Men det er soergeligt, for du er fileme saa god til det.

Britta sagde ...

Åh, det gør ondt at kappe så meget af staudebedet; men det er et kæmpe arbejde at holde... Og ja, vi campister, skal prioritere; det er nogle gange svært...
Det samme gælder jo de kære børn... Når først badmintonsæsonen er skudt i gang, er der noget hele tiden... Kan ski godt huske det, selvom det snart er 10 år siden Michael spillede.
Dejligt med dine grydelapper; de er skønne at ha' - også til evt. gaver...

Britta

Fru Larsen sagde ...

Lin: Tak for det:))
Blæksprutten: Campister og staudebed er ikke en god kombination det ved du også. Ja, du kender til det med badminton. Skal han med til de stævner han kan deltage i, så må det andet komme i anden række. Der går meget tid med det. Desuden kan det være nogle lange afstande vi skal køre, men men men:))