tirsdag den 5. oktober 2010

Hvidbjerg Strand Camping

Søndag den 26. september tog vi på en noget forsinket sommerferie sammen. Turen gik, som tidligere nævnt til Hvidbjerg Strand Camping. Vi har været på pladsen tidligere, men da var vi der kun en weekend, det var jo ikke ret lang tid hvis man gerne ville danne sig et indtryk af pladsen og de omkringliggende seværdigheder. Men denne gang havde vi rig mulighed for både at slappe af, se pladsen og komme lidt rundt i området. Søndag kørte vi en tur til Tyskland for at købe lidt ind. Der måtte jo provianteres....
Mandag  var vi i Esbjerg og Ribe. Her blev vi vist rundt af Kasper, som jo lige har været på lejr med skolen. Vi var bl. a. inde og se Ribe domkirke. Den er dog utrolig flot, absolut et besøg værd.  Desuden var vi lidt rundt i byen og se de mange små hyggelige og skæve huse.
Tirsdag var det super godt vejr. Solen skinnede og der var fuldstændig vindstille. Vi sad udenfor vognen om eftermiddagen og hyggede os, imens Kasper var i badelandet. Senere køret vi til Blåvand og osede, en meget hyggelig by, med mange småbutikker. Vi besøgte også Blåvandshuk Fyr. 
Vi var på Skallingen, hvilket er et smukt og fuldstændig urørt naturområde. En af de sidste dage var vi inde og se Tirpitzbunkeren, som blev bygget under 2. Verdenskrig.
Desværre var jeg ikke opmærksom på, at der er en lækker garnbutik i Ho, som ligger meget nær ved.
Det bliver husket til næste gang. Tak for det Ellen.
Hvide Sande besøgte vi også, var nede ved molen, for at se hvordan det gik med fiskeriet, der blev fanget rigtig mange sild.
Hver dag fik vi også tid til at komme i badelandet, dejligt, pænt og rent badeland med mange muligheder.
En af dagene var jeg i wellnes centeret, det var super lækkert og skal helt bestemt prøves igen en anden gang.
Fredag var vi hjemme igen. Denne gang var det dejligt nemt at pakke ud, for vi havde jo kun markisen oppe. Så ikke noget med at forteltet skulle ud og tørres igennem inden det kunne pakkes sammen.
Det var rart at komme hjemmefra, og vi havde en skøn og afslappende ferie
krydret med nogle spændende oplevelser.
Batterierne er ladet op for en tid:))

1 kommentar:

Ellen sagde ...

Ja, der er mange dejlige steder her i området.Jeg synes da selv det er dejligt ar blive gjort opmærksom på ting som er værd at besøge.Jeg tror hun får nyt garn hjem hver uge,i Ho. Der er altid noget nyt når man kommer derud. Jeg skal til strikkehygge derude på lørdag, det plejer at være nogle hyggelige timer.Der er link til butikken i Ho på min blog. Vi skal på vintercamping i Ribe, fra søndag i uge 42, det glæder jeg mig til.God aften.