tirsdag den 12. oktober 2010

Strikket køkkenhåndklæde og karklud

Jeg er i en periode hvor der strikkes små køkkenhåndklæder og matchende karklude.
Jeg har ellers i mange år købt disse syntetiske karklude, som efter en tid blev meget tyndslidte og hullede.
 Nu kan jeg mærke, at jeg tænder lidt mere på de hjemmestrikkede af slagsen. Særlig hyggeligt er det, når man kan lægge det hjemmelavede i samme farve frem på køkkenbordet.
Det sidste sæt jeg blev færdig med er dette sorte.
Vi kan se frem til en uges efterårsferie. På søndag tager vi på årets sidste campingtur, denne gang går turen igen til Hvidbjerg Strand Camping. Godt nok er det kun 14 dage siden vi var der sidst, men det er så skønt med det dejlige badeland som er på pladsen. Denne gang er der helt sikkert nogle flere børn, som Kasper kan være sammen med. 
Lørdag skal han til stævne i Randers hele dagen. Håber der kan blive nogle gode resultater.

7 kommentarer:

Ellen sagde ...

Smukke køkkenting du har strikket. Velkommen tilbage til Vestjylland. Husk der er gode tilbud i Ho i ferien. Link på min blog. God aften og god ferie når I når dertil.

Lin sagde ...

Jeg krydser fingre for kampen. De hjemmelavede suger altsaa meget bedre. Du gav mig lyst til at gaa igang, men det er foreloebigt kun blevet til en karklud som jeg tilgengaeld er super glad for. Tak for det.

K. Gammelby sagde ...

Det er et flot sæt, du har strikket. Smadder god idé!
Kh karen

Britta sagde ...

Dine hjemmestrikkede køkkenting er bare skønne; man kan jo næsten føle dem i hånden...
Pøj pøj til sønnike, og go' ferie til jer... ;o)

Frujensensunikum sagde ...

Hvor er det smukke køkkenting du har lavet, sjovt nok har jeg fået det på sammen måde lidt mere lækkert med hjemmestrikkede køkkenting

Fru Larsen sagde ...

Ellen: Jeg husker Ho, har checket inket på din blog og skrevet adressen. Tak for det:))
Lin: Jeg krydser bestemt også fingre for Kasper´s kampe, han har brug for nogle sejre. Dejligt når andre kan gøre brug af ens opskrifter:))
Karen: Tak:))
Blæksprutten: JA, efter mange år med de købte fiberklude, er det nu in med hjemmelavede køkkentekstiler:))
Ták for jeres søde kommentarer:))

Anette sagde ...

Hej Fru Larsen
Hvor er det flotte ting du laver... var det muligt at få opskriften på køkkenhåndklæde og karklude:O)
Jeg vil rigtig gerne strikke nogle... dine er de flotteste jeg har fundet:O)

Mange hilsner og tak
Anette
anetteholm@gmail.com