onsdag den 7. december 2011

Bind en krans af naturmaterialer

Kransen af rene naturmaterialer er absolut en af mine favoritter.
Her har jeg brugt en gammel halmkrans, som jeg bruger år efter år.
Klippet en masse små grankviste, fundet noget dejligt grønt mos og noget lavmos i skoven.
Jeg startede med at binde nogle grankviste på, grøn mos derefter lavmos.
For mig er det vigtigt, at der er "orden" i rækkefølgen,
altså, at der er en bestemt rækkefølge i materialerne.
Således fortsatte jeg hele vejen rundt. Koglerne limede jeg på med limpistolen.
En gren fra troldhassel fastgjorde jeg med nogle kraftige kramper.
Man kunne eventuelt spraye den med lidt guldglimmer hvis man har lyst til det.
Her har jeg holdt den i ren naturlook.
Forleden dag hørte jeg faktisk om en kvinde, som havde været ved gartneren for at købe MOS....
hun gav 35,- kroner for en lille klump.
Hmmmm tænk, at gartneren vil være bekendt at tage SÅ meget for en smule mos.
Det tager faktisk ikke så lang tid at binde kransen, når bare man har forberedt materialerene.
Jeg tror, jeg brugte 45 minutter på at binde den.
Nu hænger den på vores hoveddør og pynter :))
Rigtig god fornøjelse, hvis nogle af jer, skulle få lyst til at gå igang med "julekransen".

3 kommentarer:

Ellen sagde ...

Smuk krans du har bundet. Det er spørgsmålet om ikke det er gartneren der er den klogeste. Enhver kan hente mos gratis i skoven.

Fru Larsen sagde ...

Den er godt nok lækker! Ville ønske jeg kunne det, men det er desværre ikke tilfældet :)

Britta sagde ...

Det er en skøn krans, du har bundet. Jeg skal også helst ha' system i det jeg laver; så er der mest harmoni i det.
Jeg måtte slippe 18 kr. for en lille pose mos i A-Z; det passede mig bestemt ikke. Så nu har jeg været i skoven efter lav til mine dekorationer; jeg har vist det meste af 2 kvadratmeter - og det kostede kun benzinen til turen. Og så fik jeg endda frisk luft og frokost hos en veninde... ;o)