torsdag den 12. august 2010

Karklud og håndklæde i pink

I den dejlige varme sommer har jeg ikke fået lavet særlig meget håndarbejde. Men nu er der kommet gang i dem igen. Hvor er det dejligt at komme igang igen.
Jeg har strikket en karklud og et køkkenhåndklæde i en dejlig pink farve.
Sættet er strikket i bomuldsgarn og mønsteret på karkluden er følgende:
1. pind: *1 ret, 1 vrang* gentag
2. pind: Ret hele pinden
Gentag disse 2 pinde arbejdet igennem.
Håndklædet har jeg strikket med en 5 maskers retkant hele vejen udenom. Mønsteret er 4 ret, 4 vrang, gentag pinden ud. Mønsteret har jeg rykket for hver 4. pind med 2 masker, således at mønsteret faktisk bliver trappelignende.
Et dejligt køkkensæt, i en skøn farve.

2 kommentarer:

Lin sagde ...

Det ser godt ud, og der er ikke noget bedre i koekkenet end det hjemmelavede. Dejlig frisk farve du der har fundet.

Britta sagde ...

Hvor er det bare flot... Jeg er til limegrøn i øjeblikket; måske jeg sku' fabrikere et sæt eller to - og evt grydelapper magen til...

God søndag til dig... ;o)